وبسایت تست در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی مطالب سایت تابع قوانین کشور می‌باشد.

سلام بر مهدی موعود، یگانه منجی عالم بشریت!

فلسفه , عرفان و خداشناسیبررسی تمام ادیان مخصوصا مذهب شیعه و دین اسلام 29 فروردین 1403 31 بازدید 0 دیدگاه

امام زمان (عج)، دوازدهمین و آخرین امام شیعیان، منجی عالم بشریت و پرچمدار عدالت و صلح در سراسر گیتی هستند. ایشان در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامراء به دنیا آمدند و پس از شهادت پدر بزرگوارشان، امام حسن عسکری (ع) در سن پنج سالگی به امامت رسیدند.

اما یاران منتظر، منتظر چه روزی هستند؟ منتظر روزی هستند که پرچم عدالت و توحید بر فراز کره زمین به اهتزاز درآید و تاریکی ظلم و ستم از جهان رخت بربندد. منتظر روزی هستند که امام مهدی (عج) با یاران باوفایشان ظهور کنند و جهان را غرق در نور عدالت و معنویت نمایند.

در روایات و احادیث بسیاری به یاران امام زمان (عج) و ویژگی‌های آنها اشاره شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ایمان راسخ، تقوا و پارسایی، شجاعت و فداکاری، بصیرت و آگاهی، و یاری رساندن به مظلومان اشاره کرد.

ما منتظران، وظایف و تکالیفی نیز داریم. مهم‌ترین این وظایف، ایمان و عمل به دستورات الهی، دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج)، تلاش برای اصلاح نفس و جامعه، و یاری رساندن به مظلومان است.

بیایید با عمل به این وظایف، خود را برای یاری رساندن به امام زمان (عج) در زمان ظهورشان آماده کنیم و زمینه‌های برپایی حکومت عدل جهانی را فراهم نماییم.

علائم ظهور امام زمان (عج) نیز موضوعی جذاب و مورد بحث است. در روایات متعددی به این علائم اشاره شده است که از جمله آنها می‌توان به خروج سفیانی، ظهور دجال، قتل نفس زکیه، فرو ریختن ستارگان، و پر شدن زمین از ظلم و ستم اشاره کرد.

باور به امام زمان (عج) و انتظار فرج ایشان، امیدی در دل مؤمنان ایجاد می‌کند و آنها را در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی مقاوم می‌سازد.

  

لینک پربازدیدترین مطالب هفته  

سلام بر مهدی موعود، یگانه منجی عالم بشریت!

0 ستاره توسط 0 نفر

آهنگ های پیشنهادی

دیدگاه خود را بگذارید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
به کانال تلگرام سایت بپیونید
ورود