سئو یا Seo ( بهینه سازی سایت ) چیست
اگر با سئو اشنایی دارید با کلیک روی این لینک یک قدم جلو بیافتید
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است. سئو ترافیک بدون پرداخت (معروف به نتایج "طبیعی" یا "ارگانیک") را به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی هدف قرار می دهد. ترافیک بدون پرداخت ممکن است از انواع مختلف جستجوها، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی آکادمیک، جستجوی اخبار، و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت سرچشمه بگیرد. به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتری که رفتار موتور جستجو را دیکته می کند، آنچه افراد جستجو می کنند، عبارات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر ترجیح داده می شوند را در نظر می گیرد. . سئو به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند، یک وب سایت بازدیدکنندگان بیشتری از موتور جستجو دریافت می کند. این بازدیدکنندگان می توانند به طور بالقوه به مشتریان تبدیل شوند.
اگر با سئو اشنایی دارید با کلیک روی این لینک یک قدم جلو بیافتید
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است. سئو ترافیک بدون پرداخت (معروف به نتایج "طبیعی" یا "ارگانیک") را به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی هدف قرار می دهد. ترافیک بدون پرداخت ممکن است از انواع مختلف جستجوها، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی آکادمیک، جستجوی اخبار، و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت سرچشمه بگیرد. به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتری که رفتار موتور جستجو را دیکته می کند، آنچه افراد جستجو می کنند، عبارات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر ترجیح داده می شوند را در نظر می گیرد. . سئو به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند، یک وب سایت بازدیدکنندگان بیشتری از موتور جستجو دریافت می کند. این بازدیدکنندگان می توانند به طور بالقوه به مشتریان تبدیل شوند.
موتورهای جستجوی پیشرو مانند گوگل، بینگ و یاهو، از خزنده ها برای یافتن صفحات نتایج جستجوی الگوریتمی خود استفاده می کنند. صفحاتی که از سایر صفحات فهرست شده توسط موتورهای جستجو لینک شده اند، نیازی به ارسال ندارند زیرا به صورت خودکار پیدا می شوند. یاهو Directory و DMOZ، دو دایرکتوری اصلی که به ترتیب در سالهای 2014 و 2017 بسته شدند، هر دو نیاز به ارسال دستی و بررسی ویراستاری انسانی داشتند. Google کنسول جستجوی Google را ارائه میکند که میتوان برای آن یک فید نقشه سایت XML ایجاد و به صورت رایگان ارسال کرد تا اطمینان حاصل شود که همه صفحات یافت میشوند، به خصوص صفحاتی که با دنبال کردن خودکار پیوندها علاوه بر کنسول ارسال URL آنها قابل کشف نیستند. یاهو قبلاً یک سرویس ارسال پولی را اجرا می کرد که خزیدن را برای هزینه هر کلیک تضمین می کرد؛ با این حال، این روش در سال 2009 متوقف شد. خزنده های موتورهای جستجو ممکن است هنگام خزیدن یک سایت به عوامل مختلفی توجه کنند. هر صفحه ای توسط موتورهای جستجو ایندکس نمی شود. فاصله صفحات از دایرکتوری ریشه یک سایت نیز ممکن است عاملی در خزیدن یا عدم خزیدن صفحات باشد. دستگاه های تلفن همراه برای اکثر جستجوهای گوگل استفاده می شوند. در نوامبر 2016، گوگل تغییر عمدهای را در نحوه خزیدن وبسایتها اعلام کرد و شروع به ایجاد ایندکس آنها در تلفن همراه کرد، که به این معنی است که نسخه تلفن همراه یک وبسایت معین، نقطه شروعی برای آنچه Google در فهرست خود قرار میدهد، میشود. در ماه مه 2019، گوگل موتور رندر خزنده خود را بهروزرسانی کرد تا آخرین نسخه Chromium باشد (74 در زمان اعلام). Google نشان داد که موتور رندر Chromium را مرتباً به آخرین نسخه به روز می کند. در دسامبر 2019، گوگل شروع به به روز رسانی رشته User-Agent خزنده خود کرد تا آخرین نسخه کروم مورد استفاده توسط سرویس رندر خود را منعکس کند. این تأخیر به مدیران وبسایت اجازه میداد تا کدهای خود را که به رشتههای عامل ربات خاصی پاسخ میداد، بهروزرسانی کنند. گوگل ارزیابی هایی را انجام داد و مطمئن بود که تأثیر آن جزئی خواهد بود .
لینک پربازدیدترین مطالب هفته
0 ستاره توسط 0 نفر
دیدگاه خود را بگذارید