وبسایت تست در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی مطالب سایت تابع قوانین کشور می‌باشد.

چگونه به یک اهنگساز خوب تبدیل شویم !؟

موزیک هیپ هاپی خارجی 25 فروردین 1403 43 بازدید 0 دیدگاه

یک بیت ساز معمولاً شخصی است که ملودی ها، الگوهای درام و حلقه ها را ارائه می دهد. سازندگان بیت لزوماً به این موضوع اهمیت نمی دهند که حلقه را به شکل کامل درآورند و آن را به یک آهنگ کامل تبدیل کنند. اگر 8 میله حلقه داشته باشند که صدای خوبی داشته باشد، کار بیت ساز تمام شده است. گام بعدی ارسال حلقه برای تهیه کننده یا هنرمندی است که تیم تولید پشت سر خود دارد. وظیفه تهیه کننده این است که حلقه را ساختاردهی کند و بخش های مختلف مانند آیات، گروه کر یا حتی یک پل را معرفی کند. یک تهیه‌کننده همچنین می‌تواند آلات موسیقی جدیدی را به حلقه اضافه کند تا آن را تقویت کند و تنوع اضافه کند. با این حال، تولید کننده کنترل خلاقانه کامل را ندارد زیرا ورودی هنرمند نیز بسیار مهم است. به طور معمول، تهیه کنندگان و هنرمندان از نزدیک با هم کار می کنند. آنها برای رسیدن به تعادلی تلاش می کنند تا هم دیدگاه خلاقانه هنرمند و هم به ورودی تولیدکننده احترام گذاشته شود.

اغلب بحث در مورد اهمیت بیت سازان در روند ساخت آهنگ وجود دارد. گاهی اوقات نقش سازندگان ضرب به تحقیر دیده می شود زیرا تنها کاری که آنها انجام می دهند ساختن حلقه است. از سوی دیگر، تولیدکنندگان از احترام بیشتری برخوردارند زیرا آنها این حلقه ها را به موفقیت تبدیل می کنند. به همین دلیل، اکثر سازندگان بیت نمی‌خواهند چنین برچسبی به آنها زده شود و اغلب خود را تولیدکننده می‌نامند، اگرچه به ندرت از خانه بیرون می‌روند تا حضوری با هنرمندان کار کنند. کسانی که به اندازه کافی جاه طلب هستند سعی می کنند روابطی را در صنعت موسیقی ایجاد کنند تا این مرحله را ارتقا دهند و به یک تهیه کننده واقعی فارغ التحصیل شوند. اما حقیقت این است که هیچ شرم آور نیست که یک بیت ساز باشید. بدون سازندگان بیت، آهنگی وجود نخواهد داشت. این آهنگ ساز است که پایه های موسیقی را فراهم می کند، خاک حاصلخیز ضرب المثلی که امکان شکوفایی خلاقیت را فراهم می کند. بدون مهارت های سازنده ضرب در ترکیب صداها با ذوق، هیچ ایده موسیقایی برای هنرمندان یا تهیه کنندگان وجود نخواهد داشت که بتوانند از آن الهام بگیرند.

              

اموزش اهنگ

چگونه به یک اهنگساز خوب تبدیل شویم !؟

  

چگونه بیت مورد علاقه خود را بسازیم ؟  

 

 

یکی از رایج ترین سوالاتی که امروزه پرسیده می شود این است که "چگونه تولید موسیقی را در خانه شروع کنم" یا "چگونه می توانم ضربان خود را بسازم؟" برای شروع ساخت ضربات خود، به تجهیزات اولیه نیاز دارید. وقتی می بینید سازندگان بیت در استودیوهای شیک احاطه شده توسط سخت افزاری به ارزش هزاران دلار، دلسرد نشوید. برای شروع به چنین محیطی نیاز ندارید. شروع شما می تواند فروتنانه باشد، و با گذشت زمان همیشه می توانید تجهیزات بیشتری را به استودیوی خانگی خود اضافه کنید، زیرا در ساخت موسیقی جدی تر و جدی تر می شوید.

 

    کامپیوتر: بخش مرکزی هر استودیو خانگی کامپیوتر است. فرقی نمی کند که یک لپ تاپ معمولی دارید یا یک رایانه بازی گران قیمت. ساخت Beat به قدرت محاسباتی زیادی نیاز ندارد، بنابراین حتی لپ‌تاپ‌های قدیمی نیز کافی هستند. آنچه مهمتر است سیستمی است که روی آن کار می کنید. به طور کلی، ویندوز به مک ترجیح داده می شود زیرا افزونه های بیشتری با سیستم های ویندوز سازگار هستند.

 
    DAW: ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW) نرم افزار تولید موسیقی است که از آن برای ایجاد ضربات خود استفاده خواهید کرد. گزینه های پولی و رایگان زیادی وجود دارد و ما در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

 
    نمونه ها: در اینجا یک راز وجود دارد - تنها تعداد انگشت شماری از بیت ها کاملاً از ابتدا ساخته می شوند. معمولا سازندگان بیت برای تولید صداهای مناسب به بسته‌های صوتی تکیه می‌کنند. بزرگترین مزیت استفاده از بسته‌های نمونه این است که در زمان زیادی صرفه‌جویی می‌کنند زیرا از قبل درام‌های آماده، حلقه‌های ملودی و حتی سکانس‌های میدی را ارائه می‌دهند. سازنده آهنگی که از بسته‌های نمونه استفاده می‌کند، می‌تواند به جای صرف ساعت‌های بی‌شماری برای سرهم‌کردن یک نمونه تله‌ای برای درست کردن صدا، روی تصمیمات خلاقانه مهم در مورد انتخاب صدا و حال و هوای کلی تمرکز کند. ما بسته‌های نمونه رایگان را به شما می‌دهیم تا حلقه‌های درام، حلقه‌های آوازی، ایستگاه‌های پیش‌تنظیمی میانی و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهیم، پس حتماً از این پیشنهاد استفاده کنید.

  

مانیتورها: این نقطه اختیاری است اما توصیه می شود. می توانید ضربات را روی بلندگوهای معمولی لپ تاپ ایجاد کنید، اما به سرعت متوجه خواهید شد که نمی توانید صدای زیر باس را در آنها بشنوید. حتی اگر یک جفت بلندگو دارید که می‌تواند فرکانس‌های پایین را بازتولید کند، به احتمال زیاد دارای پروفایل EQ داخلی هستند که بر محدوده‌های فرکانس خاصی تأکید بیشتری دارد. در نتیجه، ممکن است ضربات شما در اتاق شما خوب به نظر برسد، اما در ماشین یا باشگاه به صدا در می آید. شما دو گزینه برای حل این مشکل دارید. می‌توانید از آنچه دارید استفاده کنید، به یاد بیاورید که چگونه ضربات تجاری در سیستم صوتی خود به صدا در می‌آیند و سعی کنید ضربان‌های خود را تا حد امکان به آن صدا نزدیک کنید. از طرف دیگر، بهترین مانیتورهای استودیویی را انتخاب کنید که به طور خاص برای بازتولید صدا تا حد امکان مطابق با منبع آن طراحی شده اند.

 
MIDI Instruments: اکنون ما در اعماق قلمرو اختیاری هستیم. یک صفحه کلید MIDI یا یک پد درام اسباب بازی های کوچک خوبی هستند. آنها تجربه ساخت ضربان شما را بسیار کمتر انتزاعی می کنند. صفحه کلید برای ایده‌های ملودی طوفان فکری مفید است و پد درام باعث می‌شود برنامه‌نویسی درام شما کمتر رباتیک باشد. اگر بودجه لازم برای این ابزارها را ندارید، نگران نباشید. همیشه می‌توانید با ماوس رایانه‌تان روی یادداشت‌های داخل DAW کلیک کنید، و این روشی است که بیشتر سازندگان بیت مبتدی این کار را انجام می‌دهند.

  

معرفی بهترین نرم افزار های بیت سازی 

 

این سوال همیشه مطرح می شود، "بهترین DAW چیست" یا FL Studio در مقابل ابلتون تا کنون، ما در مورد سازندگان بیت در زمینه نقش های مختلف که در روند ساخت آهنگ ها شرکت می کنند صحبت کرده ایم. گاهی اوقات به DAW ها به عنوان سازندگان ضرب نیز گفته می شود. به طور خلاصه، اصطلاح beat maker می تواند هم به شخصی که بیت می سازد و هم به نرم افزاری که استفاده می شود اشاره کند. پاسخ قطعی به این سوال که بهترین نرم افزار بیت ساز موجود در بازار چیست، وجود ندارد. امروزه، محصولات شباهت های زیادی دارند و تصمیم گیری برای استفاده از DAW بیشتر به ترجیحات شخصی بستگی دارد. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه های موجود برای کمک به تصمیم گیری خود بیندازیم.

 

    FL Studio: محبوب ترین ایستگاه کاری صوتی دیجیتال در جامعه هیپ هاپ است. این نرم افزار در گذشته به دلیل نام تا حدی خنده دار آن (Fruity Loops) تا حدودی شهرت بدی داشت، که باعث می شد تولیدکنندگان حرفه ای به سختی آن را جدی بگیرند و پتانسیل آن را به عنوان گزینه ای برای نرم افزار ساخت ضرب و شتم دنبال کنند. بیت‌های امروزی اکثر آهنگ‌های رپ در نمودارهای بیلبورد در FL Studio تولید می‌شوند و این روند تنها زمانی ادامه خواهد داشت که نرم‌افزار ساخت بیت با نسخه‌های جدید بهبود یابد. چهار نسخه مختلف از FL Studio وجود دارد که هر کدام دارای عملکردهای متفاوتی هستند، از 99 دلار برای نسخه اصلی تا 899 دلار برای نسخه کامل، با این حال همه آنها شامل به روز رسانی رایگان مادام العمر هستند. معامله بدی نیست انجمن FL Studio بزرگ است و تعداد آموزش های آنلاین بسیار زیاد است، بنابراین اگر بخواهید از FL Studio استفاده کنید فرصت های زیادی برای یادگیری و افزایش آشنایی خود با این نرم افزار ساخت ضرب وجود خواهد داشت.

   

Ableton Live:  یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال است که محبوبیت گسترده ای در بین تولیدکنندگان EDM به دست آورده است، اما اگر به درستی از آن استفاده کنید، می تواند یک نرم افزار ساخت قطعه کاملاً کاربردی باشد. شبیه به FL Studio (و اکثر DAW های دیگر، برای آن موضوع)، Ableton Live دارای سه نسخه است که گران ترین نسخه Suite با قیمت 749 دلار می باشد. همانطور که ممکن است از نام آن پیداست، پتانسیل Live by Ableton در یک محیط اجرای زنده باز می شود - نه تنها می توانید در خانه ضرب و شتم ایجاد کنید، بلکه می توانید از Live برای دستکاری صداها روی صحنه به روشی استفاده کنید که دیگر نرم افزارهای اختصاصی ساخت ضرب از آن استفاده نکنند. به شما اجازه می دهد. این قابلیت تنها یکی از بسیاری از ویژگی‌هایی است که Ableton Live را در ساخت بیت از بقیه مجموعه متمایز می‌کند. به دنبال. Ableton به تازگی Live 11 را منتشر کرد و محتوای جدید زیادی را به نرم افزار خود معرفی کرد. اکنون زمان مناسبی خواهد بود تا از آن استفاده کنید و آن را برای نرم افزار ساخت ضربان خود انتخاب کنید.

  
Logic Pro: این ایستگاه کاری صوتی دیجیتال فقط برای کاربران مک در دسترس است و با قیمت 200 دلار عرضه می شود. مانند FL Studio، Logic Pro یک خرید یکباره است که به مرور زمان به‌روزرسانی‌های منظم را از اپل دریافت می‌کند. Logic Pro با قیمت 200 دلار در پایین ترین سطح مقیاس برای ایستگاه های کاری با امکانات کامل و نرم افزارهای ساخت ضرب قرار می گیرد. Logic یکی از DAW های پیشرو در استودیوهای خانگی و حرفه ای است و اگر به دنبال ساخت آهنگ و آهنگ سازی هستید، انتخاب بسیار خوبی است.

  

AKAI MPC Beats:  که امسال توسط شرکت AKAI منتشر شد، یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتالی است که کاملاً رایگان و آسان برای استفاده است. AKAI مدت‌هاست که یکی از سازندگان پیشرو کیبوردهای MIDI و سخت‌افزار نمونه‌برداری بوده است، اما امسال آنها تصمیم گرفتند با ارائه یک ایستگاه کاری که به‌طور خاص برای سازندگان بیت و تولیدکنندگان هیپ‌هاپ طراحی شده بود، به دنیای DAW گسترش پیدا کنند. دانلود ایستگاه کاری نمی تواند ساده تر باشد، و منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که به شما نحوه استفاده از نرم افزار را آموزش می دهند. اگر می خواهید ضرب و شتم بسازید، AKAI MPC Beats خود را در صدر بازی نرم افزاری ساخت بیت قرار می دهد. در بازاری که قبلاً رقابت شدیدی وجود داشت، MPC Beats به عنوان یک گزینه رایگان برای نرم‌افزار ساخت بیت می‌درخشد، و من می‌دانم که همه ما می‌توانیم هزینه‌های رایگان را بپردازیم. AKAI MPC Beats برای ادغام یکپارچه با هر یک از کنترل‌کننده‌های MIDI در سری محصولات خود طراحی شده است، بنابراین اگر به دنبال نرم‌افزار ساخت ضرب هستید که به شما کمک کند آهنگ‌های خود را تولید کنید و بیت‌ها را به صورت آنلاین بفروشید، باید قبلاً آن را دانلود کنید.

   

معرفی بهترین نرم افزار های رایگان برای بیت سازی  

 

سازندگان حرفه ای بیت از چه چیزی استفاده می کنند؟

ساده لوحانه است که فرض کنیم سازندگان ضربان حرفه ای نرم افزارهای مخفی جادویی دارند که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم آهنگ تولید کنند. حقیقت این است که هر برنامه آهنگ سازی محبوب به اندازه کافی خوب است که یک آهنگ موفق بسازد. این نرم افزار مهم نیست، بلکه خلاقیت شخصی است که از آن استفاده می کند. هرچه تجربه بیشتری در ساخت بیت داشته باشید، این احتمال بیشتر است که روزی ضربان شما توسط یک هنرمند حرفه ای انتخاب شود. بنابراین یک توصیه: زیاد روی نرم افزار تمرکز نکنید. به چیزی که بیشتر برای شما جذابیت دارد بچسبید، بر آن مسلط شوید و تا جایی که می توانید در ساخت ضربات تمرین کنید. حتی مهم نیست که آخرین نرم افزار را دارید یا خیر. برخی از تولیدکنندگان معروف به نسخه‌های قدیمی‌تر DAW مورد علاقه خود پایبند هستند، فقط به این دلیل که عادت دارند در آن کار کنند. حتی اگر انتشار اخیر یک DAW خاص زنگ‌ها و سوت‌های بیشتری در مورد آن داشته باشد، خلاقیت و گردش کار شما همیشه خواهد بود. مهمترین عناصر

برای ارائه چند مثال واقعی از این صنعت و اثبات موضوع بالا برای همیشه، اجازه دهید نگاهی به برخی از بزرگترین آهنگ های هیپ هاپ اخیر خود بیاندازیم.

    «راک استار» پست مالون در FL Studio توسط Tank God تولید شد. این یکی از داغ ترین آهنگ های هیپ هاپ سال 2017 بود و تا بهار 2020، 672 میلیون بازدید در یوتیوب داشته است.
    "Black Beatles" اثر Rae Sremmurd feat. Gucci Mane توسط Mike Will Made-It در FL Studio تولید شده است. این آهنگ دارای گواهینامه 6 برابر پلاتینیوم است و به مدت هفت هفته از اواخر سال 2016 تا اوایل سال 2017 در صدر بیلبورد هات 100 باقی ماند.
    بیت های زیادی برای آهنگ های دریک در Ableton Live تولید می شود. به یاد آهنگ هایی مانند "در احساسات من" می آید. توسط TrapMoneyBenny یا "Sneaking" prod. توسط London On Da Track.
    Kenny Beats، تهیه‌کننده آهنگ‌های هنرمندانی مانند Ski Mask the Slump God، و اخیراً Denzel Curry، همچنین از Ableton Live به عنوان DAW انتخابی خود استفاده می‌کند.
    صحبت از دنزل کاری شد، ضرب آهنگ او به نام "Ultimate" توسط Ronny J در Logic Pro تهیه شد. Ronny J همچنین با هنرمندانی مانند Rich Chigga، Lil Pump و SmokePurpp کار کرده است. حتی اگر آخرین بار Logic Pro را ذکر می کنیم، این نباید از محبوبیت معقولی در بین سازندگان ضرب آهنگ حرفه ای بکاهد.

   

کدوم بهتر و راحت تره ؟ Albemon یا FL Studio 

  

 

مقایسه FL Studio با Ableton Live می تواند مانند مقایسه نایک با آدیداس باشد. هر دو ابزار استثنایی هستند و تمایل شما به یکی یا دیگری تا حد زیادی به دلایل ذهنی بستگی دارد مانند: تولید کننده مورد علاقه شما از چه چیزی استفاده می کند؟ کدام نرم افزار را ابتدا کشف و امتحان کردید؟ اگر هنوز برای انتخاب بین FL Studio و Ableton Live مشکل دارید، در اینجا یک مرور کلی برای کمک به شما در تصمیم گیری وجود دارد.

 

گردش کار: گردش کار در FL Studio می تواند مشکل ساز باشد زیرا همه ابزارهای اصلی در پنجره های جداگانه باز می شوند. Ableton Live از این نظر بسیار ساده تر است زیرا همه چیز را در یک صفحه نمایش مرتب بسته بندی می کند و به طور کلی برای رسیدن به آنچه می خواهید به کلیک ماوس کمتری نیاز دارد.

 
پلاگین های 32 بیتی: اگر پلاگین های قدیمی تری دارید که فقط به صورت 32 بیتی در دسترس هستند، به یک ابزار شخص ثالث نیاز دارید تا بتوانید آنها را در Ableton Live بارگذاری کنید. استفاده از پلاگین های 32 بیتی در FL Studio به دلیل عملکرد پل داخلی آن مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 
افزونه های سهام: FL Studio پلاگین های سهام بیشتری دارد و یک مرورگر پلاگین بسیار نرم و روان دارد که یافتن سریع پلاگین ها را بسیار آسان می کند. منصفانه است که بگوییم FL Studio پلاگین های مصنوعی بهتری دارد، در حالی که Ableton در بخش افکت های افکت برتری کمی دارد.

 
نمونه برداری: FL Studio در حال بهبود روش های کار با صدا است و ادیسون توانا را دارد، اما نمونه برداری و ضبط زنده در Ableton Live هنوز بهتر است. چیزی که واقعاً Ableton را متمایز می کند، ویژگی تاب برداشتن داخل سمپلر است. برای انجام چند کلیک در Ableton به برش و کشش زیادی در FL Studio نیاز دارید.
به‌روزرسانی‌ها: FL Studio به‌روزرسانی‌های رایگان مادام‌العمر دارد، در حالی که Ableton برای به‌روزرسانی نسخه اصلی به پرداخت نیاز دارد.

 

رایگان بودن FL Studio : FL Studio یک نسخه آزمایشی رایگان دارد و Ableton Live یک آزمایش 90 روزه رایگان ارائه می دهد. اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، هر دوی آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر به شما برخورد می‌کند.

 

0 ستاره توسط 0 نفر

آهنگ های پیشنهادی

دیدگاه خود را بگذارید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
به کانال تلگرام سایت بپیونید
ورود