ده راه برای جلو افتادن سایتمان از رقبا
1. رقابت را بشناسید.
دریابید که رقبای شما چه کسانی هستند، چه چیزی ارائه می دهند و چه نقاط قوت و ضعفی دارند. این زمینه هایی را که باید در آنها رقابت کنید مشخص می کند و به شما بستری برای متمایز کردن خود می دهد.
در جایی که سایر مشاغل بهتر از شما کار می کنند، چه چیزی می توانید از آنها بیاموزید؟ در جایی که رقابت ضعیف تر است، برای استفاده حداکثری از این فرصت چه باید بکنید؟
2. مشتریان خود را بشناسید.
شما در حال رقابت برای جذب و حفظ مشتریان هستید – بنابراین باید بدانید که مشتریان شما (و مشتریان بالقوه) چه ارزشی دارند.
انتظارات مشتری می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. اکنون متوجه شوید که چه چیزی برای مشتریان شما مهم است - آیا قیمت پایین تر، خدمات برتر یا جدیدترین محصولات؟
از آنچه در مورد مشتریان فعلی خود می دانید استفاده کنید تا درک بهتری از مشتریانی که پیشنهاد شما را جذاب تر می دانند، به دست آورید. این به شما کمک می کند تا بازار هدف خود و بخش هایی از بازار را که در آن رقابتی تر هستید را مشخص کنید.
3. تمام اطلاعات خود را در یک مکان داشته باشید.
سیستمهای اختصاصی CRM به شما این امکان را میدهند که دادههای فروش و بازاریابی خود را با سایر سوابق مانند حسابها، انبارداری و تحویل بپیوندید. به این ترتیب می توانید همه چیز را در مورد معاملات مشتری با شرکت خود بدانید - از اینکه آیا کالاهای آنها به موقع رسیده تا اینکه آیا آنها دیر پرداخت می کنند یا خیر - به شما کمک می کند ارتباطات و خدمات کارآمدتر و شخصی سازی شده را ارائه دهید.
بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار شما بستگی به نیازهای خاص شما دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است بر بازاریابی برای سرنخ های فروش جدید یا ایجاد روابط با مهم ترین مشتریان خود و اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت به آنها تمرکز کنید. بسته های پیچیده تر، ابزارهای تجزیه و تحلیل و اتوماسیون پیشرفته را ارائه می دهند، که می تواند به ویژه مفید باشد اگر می خواهید تعداد زیادی مخاطب را مدیریت کنید.
لینکسازی داخلی بزودی
1. رقابت را بشناسید.
دریابید که رقبای شما چه کسانی هستند، چه چیزی ارائه می دهند و چه نقاط قوت و ضعفی دارند. این زمینه هایی را که باید در آنها رقابت کنید مشخص می کند و به شما بستری برای متمایز کردن خود می دهد.
در جایی که سایر مشاغل بهتر از شما کار می کنند، چه چیزی می توانید از آنها بیاموزید؟ در جایی که رقابت ضعیف تر است، برای استفاده حداکثری از این فرصت چه باید بکنید؟
2. مشتریان خود را بشناسید.
شما در حال رقابت برای جذب و حفظ مشتریان هستید – بنابراین باید بدانید که مشتریان شما (و مشتریان بالقوه) چه ارزشی دارند.
انتظارات مشتری می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. اکنون متوجه شوید که چه چیزی برای مشتریان شما مهم است - آیا قیمت پایین تر، خدمات برتر یا جدیدترین محصولات؟
از آنچه در مورد مشتریان فعلی خود می دانید استفاده کنید تا درک بهتری از مشتریانی که پیشنهاد شما را جذاب تر می دانند، به دست آورید. این به شما کمک می کند تا بازار هدف خود و بخش هایی از بازار را که در آن رقابتی تر هستید را مشخص کنید.
3. تمام اطلاعات خود را در یک مکان داشته باشید.
سیستمهای اختصاصی CRM به شما این امکان را میدهند که دادههای فروش و بازاریابی خود را با سایر سوابق مانند حسابها، انبارداری و تحویل بپیوندید. به این ترتیب می توانید همه چیز را در مورد معاملات مشتری با شرکت خود بدانید - از اینکه آیا کالاهای آنها به موقع رسیده تا اینکه آیا آنها دیر پرداخت می کنند یا خیر - به شما کمک می کند ارتباطات و خدمات کارآمدتر و شخصی سازی شده را ارائه دهید.
بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار شما بستگی به نیازهای خاص شما دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است بر بازاریابی برای سرنخ های فروش جدید یا ایجاد روابط با مهم ترین مشتریان خود و اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت به آنها تمرکز کنید. بسته های پیچیده تر، ابزارهای تجزیه و تحلیل و اتوماسیون پیشرفته را ارائه می دهند، که می تواند به ویژه مفید باشد اگر می خواهید تعداد زیادی مخاطب را مدیریت کنید.
4. متمایز کردن.
این ضروری است که به مشتریان خود دلایل خوبی برای آمدن به سمت شما ارائه دهید تا یک رقیب. یک نقطه فروش منحصر به فرد (USP) ایجاد کنید که به خواسته های مشتریان کمک می کند. باید واضح و واضح باشد - هیچ کس نباید بپرسد که چه چیزی شما را متفاوت می کند.
متمایز کردن خود از رقبا، تبلیغ کسب و کارتان را آسان تر می کند. به جای رقابت بر سر قیمت، میتوانید مشتریان را به دلیل ویژگیهای پیشنهادی خود جلب کنید.
5. بازاریابی خود را افزایش دهید.
تلاش بیشتری کنید تا به مردم بگویید که هستید، چه چیزی می فروشید و چرا باید از شما خرید کنند. لزومی ندارد که گران باشد - ایده های تبلیغاتی مقرون به صرفه شامل همه چیز از انتشار بروشور گرفته تا کمپین در رسانه های اجتماعی است.
هدفتان این باشد که همه چیز را در یک کمپین بازاریابی پایدار به هم متصل کنید، جایی که شما به طور مداوم پیام های کلیدی یکسانی را به مشتریان هدف خود ارسال می کنید. با انجام این کار، به مشتریان کمک میکنید تصویر واضحتری از آنچه میتوانید ارائه دهید و اینکه چگونه از رقبا بهتر هستید، دریافت کنند. و این احتمال را افزایش می دهید که مشتریان بازاریابی شما را ببینند یا زمانی که آماده خرید هستند شما را به خاطر بسپارند.
6. تصاویر و مطالب خود را به روز کنید.
مراحل ساده مانند رنگ آمیزی جلوی محل شما می تواند کسب و کار شما را مدرن تر و جذاب تر جلوه دهد. به کارتهای ویزیت، حضور در رسانههای اجتماعی، وبسایت، بستهبندی برند و غیره نگاه کنید. آیا تصویر شما USP شما را منعکس می کند؟
با گذشت زمان، تصویر شما به راحتی می تواند قدیمی شود، زیرا مشتریان آنچه را که به دنبال آن هستند تغییر می دهند و رقبا بازی خود را ارتقا می دهند. آیا چیزها تازه و هیجان انگیز هستند یا کسب و کار شما خسته شده است؟ آیا تصویر شما همچنان منعکس کننده این است که می خواهید مشتریان در حال حاضر درباره شما فکر کنند؟
7. مراقب مشتریان فعلی خود باشید.
به راحتی می توان مشتریان وفادار را بدیهی دانست، اما آنها بازار هدف رقبای شما خواهند بود. به مشتریان خود دلیلی برای جستجوی تامین کنندگان جایگزین ندهید.
خدمات مشتریان را با پاسخگویی بیشتر به نیازها و انتظارات آنها بهبود بخشید. ارائه امکانات اضافی کمهزینه مانند بهبود شرایط اعتبار، تخفیفها یا طرحهای وفاداری را در نظر بگیرید. حفظ مشتریان فعلی ارزانتر و آسانتر از یافتن مشتریان جدید است.
8. بازارهای جدید را هدف قرار دهید.
فروش در بازارهای جدید می تواند پایگاه مشتری شما را افزایش دهد و ریسک شما را گسترش دهد. آیا مشتریان بالقوه دیگری مشابه بازار هدف فعلی شما وجود دارد؟ آیا می توانید با فروش آنلاین یا خارج از کشور به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید؟
مطمئن شوید که پیشنهاد خود را برای هر بخش مختلف بازار تنظیم کرده اید. تصور نکنید که آنچه با مشتریان فعلی شما کار کرده است، لزوما بهترین رویکرد است. مطمئن شوید که درک میکنید که گروههای مختلف مشتریان واقعاً چه میخواهند، رقبا در حال حاضر چه چیزی به آنها ارائه میدهد و چگونه میتوانید کسب و کار آنها را برنده شوید.
9. بهترین کارفرما باشید.
کارمندان ماهر و با انگیزه زیربنای کسب و کارهای پر جنب و جوش و در حال رشد هستند. جذب آنها بیشتر از پرداخت دستمزد رقابتی است. مردم اغلب تحت تأثیر فضای کاری خوب و مزایایی مانند کار انعطاف پذیر و توسعه شغلی ساختاریافته قرار می گیرند.
کارکنان با انگیزه تلاش بیشتری برای اطمینان از رضایت مشتریان انجام می دهند. و مشتریان به برخورد با افرادی که نگرش مثبتی در مورد کسب و کاری که برای آن کار می کنند دارند پاسخ می دهند.
10. به آینده نگاه کنید.
کسبوکارهایی که برای رشد برنامهریزی میکنند، موفقتر از کسبوکارهایی هستند که ساکن هستند. با پیشرفتهای بخش خود همراه باشید، روند مصرفکنندگان را دنبال کنید، روی فناوریها و برنامهها و ابزارهای تجاری جدید سرمایهگذاری کنید که میتوانند با رشد کسبوکار شما مقیاس شوند. ایده روشنی از جایی که می خواهید در یک، سه و پنج سال آینده باشید، داشته باشید.
سایر کسب و کارها به طور مداوم آنچه را که ارائه می دهند بهبود می بخشند. اگر می خواهید یک قدم جلوتر از رقابت بمانید، باید همین کار را انجام دهید.
لینک پربازدیدترین مطالب هفته
0 ستاره توسط 0 نفر
دیدگاه خود را بگذارید