11 نکته که برای ایجاد وب سایتی عالی باید به خاطر بسپارید
این یک چالش است که افراد را به وب سایت خود جذب کنید و این چالش دیگری است که آنها را درگیر کنید. وب به مکانی بسیار رقابتی تبدیل شده است و اگر واقعاً می خواهید در عصر اطلاعات موفق شوید، کسب و کار شما نیاز به ایجاد یک وب سایت عالی دارد.
مطمئناً، ساختن یک وبسایت برای مشتریان شما زمان بر خواهد بود. هیچ میانبر و ابزار جادویی به شما کمک نمی کند تا این کار را به سرعت انجام دهید.
این یک فرآیند طولانی مدت یادگیری است، آزمایش اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه، تطبیق با آخرین روندها و غیره. برای کمک به شما برای شروع، نکاتی هوشمندانه و در عین حال که معمولا نادیده گرفته میشوند را در مورد ساخت وبسایت به اشتراک میگذارم تا به شما در مسیر درست کمک کند. لطفا نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!
در اینجا 11 نکته را معرفی میکنیم و در ادامه تک تک انها را اموزش و توضیح میدهیم
شماره 1: ساده، در عین حال عمیق ایجاد کنید .
شماره 2: همیشه به برای رشد سایت خود از بازدیدکنندگان نظرخواهی کنید .
شماره 3: مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود
شماره 4: اثر Von Restorff را اعمال کنید
شماره 5: تیترهای (عنوان) مختصر و جذاب بنویسید
شماره 6: بازدیدکنندگان خود را مجبور به فکر کردن نکنید
شماره 7: از رویکرد مینیمالیستی پیروی کنید
شماره 8: بازدیدکنندگان خود را مجبور نکنید برای رسیدن به شما سخت تلاش کنند.
شماره 9: بازدیدکنندگان از درخواست پر کردن فرم های طولانی را متنفرند
شماره 10: دستور زبان خود را بررسی کنید.
شماره 11: پس از راه اندازی وب سایت، کار تمام نمی شود
این یک چالش است که افراد را به وب سایت خود جذب کنید و این چالش دیگری است که آنها را درگیر کنید. وب به مکانی بسیار رقابتی تبدیل شده است و اگر واقعاً می خواهید در عصر اطلاعات موفق شوید، کسب و کار شما نیاز به ایجاد یک وب سایت عالی دارد.
مطمئناً، ساختن یک وبسایت برای مشتریان شما زمان بر خواهد بود. هیچ میانبر و ابزار جادویی به شما کمک نمی کند تا این کار را به سرعت انجام دهید.
این یک فرآیند طولانی مدت یادگیری است، آزمایش اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه، تطبیق با آخرین روندها و غیره. برای کمک به شما برای شروع، نکاتی هوشمندانه و در عین حال که معمولا نادیده گرفته میشوند را در مورد ساخت وبسایت به اشتراک میگذارم تا به شما در مسیر درست کمک کند. لطفا نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!
در اینجا 11 نکته را معرفی میکنیم و در ادامه تک تک انها را اموزش و توضیح میدهیم
شماره 1: ساده، در عین حال عمیق ایجاد کنید .
شماره 2: همیشه برای رشد سایت خود از بازدیدکنندگان نظرخواهی کنید .
شماره 3: مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود
شماره 4: اثر Von Restorff را اعمال کنید
شماره 5: تیترهای (عنوان) مختصر و جذاب بنویسید
شماره 6: بازدیدکنندگان خود را مجبور به فکر کردن نکنید
شماره 7: از رویکرد مینیمالیستی پیروی کنید
شماره 8: بازدیدکنندگان خود را مجبور نکنید برای رسیدن به شما سخت تلاش کنند.
شماره 9: بازدیدکنندگان از درخواست پر کردن فرم های طولانی را متنفرند
شماره 10: دستور زبان خود را بررسی کنید.
شماره 11: پس از راه اندازی وب سایت، کار تمام نمی شود
شماره 1: ساده و در عین حال عمیق ایجاد کنید .
این اولین و مهمترین چیزی است که هنگام ساخت وب سایت خود باید به خاطر بسپارید:
مشتریان میخواهند آنچه را که نیاز دارند به سرعت و آسانترین زمان ممکن به دست آورند.
اگر آنها نتوانند به سرعت پاسخ سؤال خود را در سایت شما پیدا کنند، مستقیماً به سمت خروجی می روند و به جای دیگری نگاه می کنند.
بنابراین تا جایی که می توانید از ناوبری بی مورد خودداری کنید. از عبارات یا جملات لفظی پرهیز کنید.
برای پیوندهای ناوبری، هوشمندانه است که فقط از مهمترین کلمه/ها استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند فوراً بفهمند که به کجا منتهی می شوند.
با ارائه نقطه شروع واضح، بازدیدکنندگان خود را به سمت وظایف حیاتی که می خواهید در وب سایت خود انجام دهند راهنمایی کنید. دسترسی آسان به مطالب یا موارد کلیدی را ارائه دهید و اطمینان حاصل کنید که فرم های شما همیشه به راحتی در دسترس هستند.
اگر مهم است، آن را واضح، برجسته و قابل دسترس کنید.
شماره 2: همیشه به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید بسته شوند
مطالعه ای از مجله تحقیقات مصرف کننده نشان داد که مصرف کنندگان در صورت دریافت نوعی فرم نظرخواهی پس از خرید، از خرید خود احساس رضایت بیشتری می کنند.
هرگز سرنخ های خود را گیج و در تاریکی رها نکنید. برای جنبه هایی مانند خرید، ارسال فرم تماس، و غیره، به وضوح نشان دهید که فرآیند تکمیل شده است. این یک اقدام به ظاهر کوچک است، اما می تواند به شما کمک کند اعتماد رهبر خود را مستحکم کنید.
همچنین این یک تمرین هوشمندانه است که به این بازدیدکنندگان ایده بدهید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا آنها ایمیلی از شما دریافت خواهند کرد؟ چه زمانی باید انتظارش را داشته باشند؟ آیا یک تماس تلفنی برنامه ریزی می کنید؟ هر گونه اطلاعات ضروری در مورد مراحل بعدی، به آنها اطلاع دهید.
شماره 3: مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود
این عقل سلیم است: هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد.
سرعت سایت شما تأثیر قابل توجهی بر تجربه مشتریان و در نتیجه تبدیل شما دارد. گزارش گوگل و بینگ در O'Reilly Radar نشان داد که کمتر از 2 ثانیه افزایش تاخیر در پاسخگویی صفحه باعث کاهش رضایت کاربر تا 3.8٪ شد. درآمد از دست رفته به ازای هر کاربر نیز 4.3 درصد افزایش یافته است.
به طور مرتب بررسی کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما به سرعت بارگذاری می شود.
شماره 4: اثر Von Restorff را اعمال کنید
به عبارت ساده، اثر Von Restorff پیشبینی میکند که اگر یک شی با بقیه در یک مجموعه متفاوت باشد، به احتمال زیاد به خاطر سپرده میشود. به عنوان مثال، هر رنگی که برجسته باشد مورد توجه قرار می گیرد و به خاطر سپرده می شود، در حالی که هر رنگی که با بقیه ترکیب می شود به راحتی فراموش می شود.
از این مفهوم برای جلب توجه کاربر به مناطق یا اشیایی که می خواهید آنها را ببینند استفاده کنید. ایجاد یک آیتم متفاوت از اقلام اطراف به طور طبیعی توجه کاربران شما را به آن مورد خاص جلب می کند.
با این حال، همچنین باید به یاد داشته باشید که تأکید بر یک شی، تأکید کمتری بر روی سایر موارد دارد. همانطور که گفته شد، همیشه برای حفظ تعادل تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که روی عناصر درست تأکید می کنید و از عناصر متمایز زیادی استفاده نمی کنید زیرا ممکن است یک رابط کاربری نامرتب ایجاد کند.
شماره 5: تیترهای (عنوان) مختصر و جذاب بنویسید
سرفصل ها یکی از پربازدیدترین موارد در یک صفحه وب هستند زیرا بازدیدکنندگان می خواهند بلافاصله بدانند که وب سایت دقیقاً در مورد چیست. اگر میخواهید وبسایتی بسازید که مشتریان شما آن را دوست داشته باشند، به هیچ وجه دست به کار نشوید و اطلاعاتی را که میخواهند به آنها بدهید.
در حالی که ارائه جملات خلاقانه عالی است، کیفیت و وضوح تیتر را قربانی نکنید. سرفصل هایی را انتخاب کنید که واضح و در عین حال مختصر باشند تا به بازدیدکنندگان شما بلافاصله بفهمند که چه چیزی در سایت شما باید پیدا شود.
شماره 6: بازدیدکنندگان خود را مجبور به فکر کردن نکنید
استیو کروگ حرفه ای با تجربه کاربری در کتاب خود به نام «مرا مجبور به فکر کردن نکن» یادآوری بسیار مهمی برای صاحبان وب سایت ارائه کرد:
اگر مشتریان شما مجبور باشند برای رسیدن به اهداف خود در سایت شما از چندین حلقه ذهنی عبور کنند، ناامید خواهند شد و به احتمال زیاد بدون تغییر آن را ترک خواهند کرد. آنها نمیخواهند در اطراف بمانند.
اگر میخواهید مشتریانتان بمانند، باید مسیریابی وبسایت خود را برای مشتریانتان آسانتر کنید.
هنگام قرار دادن محتوای وب سایت خود از یک ساختار سلسله مراتبی پیروی کنید. این سلسله مراتب را با اجرای عناصر بصری مانند رنگ، تایپوگرافی، شکل و تصویر تقویت کنید.
شماره 7: از رویکرد مینیمالیستی پیروی کنید
در سخنرانی پروفسور شینا آیینگار در TED، او این بحث را مطرح کرد که اگر به افراد گزینه های زیادی پیشنهاد شود، تصمیم خود را به تعویق می اندازند و در نهایت اصلاً تغییر نمی دهند.
باید به خاطر داشته باشید که اکثر مشتریان، اگر نه همه، سادگی را می خواهند و نیاز دارند. آنها تجربهای سریع، راحت و متمرکز بر همان کاری که باید در وبسایت شما انجام دهند (مثلاً خرید یا دانلود کتاب الکترونیک) میخواهند.
طرح های بیش از حد پیچیده یا عملکردهای بیش از حد اضافی می تواند روند تصمیم گیری کاربران شما را متوقف کند.
بازدیدکنندگان خود را مجبور نکنید اطلاعات زیادی را پردازش کنند. رنگ های زیادی ارائه نکنید و از چندین فونت در وب سایت خود استفاده نکنید. هدف شما این است که عملکردها و تصاویر وب سایت خود را تا حد امکان ساده کنید.
شماره 8: بازدیدکنندگان خود را مجبور نکنید برای رسیدن به شما سخت تلاش کنند.
دوست دارید بازدیدکنندگان شما به راحتی با شما تماس بگیرند، بنابراین اطلاعات تماس خود را در مکان هایی قرار دهید که پیدا کردن آن آسان باشد. میتوانید در چندین بخش قرار دهید یا آن را به عنوان یک محتوای اصلی در تمام فوترهای صفحات خود داشته باشید.
اگر اطلاعات تماس خود را در سختترین صفحاتی قرار دهید که بازدیدکنندگان شما بتوانند آنها را پیدا کنند، ممکن است حتی به خود زحمت دسترسی به شما را هم ندهند. که فوراً فرصت از دست رفته است.
شماره 9: بازدیدکنندگان وب سایت هایی با درخواست فرم های طولانی را دوست ندارند
هر زمان که فرم هایی مانند فرم هایی در صفحه "تماس با ما" یا "دانلود منابع" دارید، این قانون طلایی را به خاطر بسپارید:
فرم ها را ساده نگه دارید.
بازدیدکنندگان از تکمیل فیلدهای متعدد فقط برای دانلود یک فایل نقل قول متنفرند. و مخصوصاً برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند، بعید است که آنقدر به شما اعتماد کنند تا اطلاعات شخصی خود را به شما بدهند.
بله، به دست آوردن هرچه بیشتر اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان یا سرنخ های خود مهم است. با این حال، هنگام حفظ امنیت اطلاعات شخصی آنها به صورت آنلاین، باید ترجیحات آنها را نیز در نظر داشته باشید.
شماره 10: دستور زبان خود را بررسی کنید. (غلط املایی یا ویراستاری بد شکل)
چیزهای کوچکی مانند اشتباهات گرامری و املایی می توانند اعتبار شما را از بین ببرند.
در یک نظرسنجی که توسط آژانس زبان گلوبال لینگو انجام شد، 59 درصد از بیش از هزار بریتانیایی گفتند که «از شرکتی استفاده نمیکنند که اشتباهات گرامری یا املایی آشکاری در وبسایت یا مطالب بازاریابی داشته باشد». علاوه بر این، اکثر پاسخ دهندگان گفتند که به هیچ وجه به شرکت اعتماد نخواهند کرد.
همچنین، گرامر ضعیف می تواند به رتبه وب سایت شما آسیب برساند. در حالی که هیچ رابطه مستقیمی بین گرامر و رتبه بندی وجود ندارد، محتوای خوب نوشته شده در مقایسه با محتوای ضعیف و با اشتباهات آشکار به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته شده و به آن پیوند داده می شود.
با اشتباهات املایی و گرامری مانند یک آماتور به نظر خواهید رسید. شما بازدیدکنندگان را بدرقه خواهید کرد زیرا آنها نمی توانند آنچه را که می خواهید بگویید بفهمند. همچنین این امکان وجود دارد که آنها را وادار کنید فکر کنند که شما اصلاً به وب سایت خود اهمیت نمی دهید. بدتر از همه، شما می توانید به دلایل اشتباه ویروسی شوید.
به جای اینکه اعتبار و رتبه وب سایت خود را قربانی کنید، برای استفاده از املا یا دستور زبان مناسب و تصحیح محتوای خود تلاش بیشتری کنید.
شماره 11: پس از راه اندازی وب سایت، کار تمام نمی شود
اولین وب سایت شما به تازگی راه اندازی شد. آفرین!
اما این تنها قدم اول است.
ببینید، وب سایت شما هرگز کامل نخواهد شد. روشی که اکنون وب سایت شما راه اندازی شده است ممکن است امروز واقعاً خوب عمل کند، اما در شش ماه آینده یا سال آینده به همین شکل باقی نخواهد ماند. شما همیشه باید چیزی را تغییر دهید، چیزی اضافه کنید، چیزی را حذف کنید. و این واقعیت را فراموش نکنید که باید به طور مرتب با روندهای SEO و UI/UX همراه باشید.
بالاتر از هر چیز دیگری، به یاد داشته باشید که همیشه باید برای تطبیق با نیازها و خواسته های در حال تغییر مشتریان خود خود را تنظیم کنید. پس همیشه از حد خود فراتر بروید. هر دستاوردی را در وب سایت خود جشن بگیرید، اما پس از آن، به کار خود بازگردید و از آن پیشی بگیرید.
در پایان قسمتی از سایت را به شما معرفی میکنم که به رشد سریع تر و افزایش بازدید سایت شما کمک شایانی میکند
اموزش 0 تا 100 SEO و بهبود بازدید سایت
مطالب مرتبط با نکات مهم برای ساخت وبسایتی عالی
پولسازترین سایت و ایده طراحی وب در سال ۲۰۲۴
۱۰ چیزی که ارزو میکردیم قبل از شروع وبسایت میدانستم
0 ستاره توسط 0 نفر
دیدگاه خود را بگذارید