وبسایت تست در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی مطالب سایت تابع قوانین کشور می‌باشد.

چگونه در کمتر از 10 دقیقه یک تکست رپ بنویسیم 2

اموزش های هیپ هاپی ( مورد علاقه خودم )اموزش رایگان تکست نویسی و نویسندگی مبتدی تا حرفه ایاین قسمت اختصاصی سایت است 22 فروردین 1403 27 بازدید 0 دیدگاه

  

1.روی ریتم کار کنید

    اکنون که ضربات و قلاب را به دست آورده اید، وقت آن است که قسمت های مرکزی ساختار آهنگ خود را کشف کنید. در حالی که بسیاری از آهنگ های عالی به اشعار عالی ختم می شود، آهنگ های رپ برای اینکه به درستی مورد قدردانی قرار گیرند نیاز به آهنگ ریتمیک عالی دارند.

    نگران نباشید اگر هنوز متن ترانه را نیاورده اید. در عوض، برنامه یادداشت های صوتی خود را باز کنید، ضربان خود را حلقه بزنید و شروع به بداهه نوازی کنید. می توانید رپ را با کلمات تصادفی، هجاهای مزخرف یا هر صدایی که فکرش را بکنید شروع کنید. نکته این است که شما ریتم و آهنگ رپ خود را ترسیم می کنید.

    مراقب باشید که به ایده های رپر دیگران گوش دهید. وقتی ضبط می‌کنید، انواع مختلف آهنگ‌ها و جریان از یک آیه به آیه دیگر را امتحان کنید. توجه داشته باشید که چگونه رپرهای دیگر با انحرافات مختلف و تأکید بر ضربات خاصی آزمایش می کنند. هنگام نوشتن یک آهنگ رپ، تمام تلاش خود را بکنید تا با در نظر گرفتن این تفاوت های ظریف شروع به نوشتن کنید. همانطور که یک درامر بر روی ضرب آهنگ خود کار می کند، روی ساختن ساختار ریتمیک خود کار کنید.

      
    2. متن ترانه بنویسید

    اکنون که ساختار اصلی ریتم و آهنگ را در اختیار دارید، وقت آن است که جای خالی را پر کنید و اگر قبلاً این کار را نکرده اید شروع به نوشتن متن کنید. اگر به جایی برای شروع نیاز دارید، با طوفان فکری درباره هر چیزی که می خواهید در آهنگ خود صحبت کنید، شروع کنید. سپس، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آیه یا گروه کر را ابتدا بنویسید.

    اکنون زمان آن نیست که در مورد همه چیزهایی که نوشته اید انتقاد کنید. اجازه دهید آب خلاق شما جاری شود و صفحه را با اشعار پر کنید. مهم است که یک طرح قافیه قوی داشته باشید، اما به غیر از آن، سعی کنید در این بخش از فرآیند زیاد فکر نکنید.

    آهنگ هایی که خوب به نظر می رسند بدون دردسر هستند و لزوماً نیازی نیست که مانند سایر رپرها صدا کنید. در واقع، اکثر رپرهای معروفی که امروز آنها را گرامی می داریم، با راهپیمایی به ضرب طبل خودشان به آنجا رسیدند. هر تعداد کلمه را که نیاز دارید بنویسید و بدانید که در این فرآیند زمان خواهید داشت که نوشته خود را دوباره مرور کنید.

      

    3. جریان خود را تمرین کنید

    شما یک ضرب آهنگ ساخته اید، یک طرح قافیه محکم و اشعار معتبر دارید. حالا وقت آن است که جریان رپ خود را تمرین کنید. این تمرین عالی برای فرآیند ضبط خواهد بود و می تواند کلمات ضعیف یا عناصر موسیقی را که نیاز به بهبود دارند مشخص کند.

    خودتان را در حال رپ کردن به ضرب آهنگ ضبط کنید. دوباره گوش کنید و به این فکر کنید که چه اشعاری را باید بیشتر اعلام کنید و کجا می توانید برای بهبود جریان خود تأکید کنید. به هر حال، خطوط رپ از یک خواننده رپ به دیگری کاملاً متفاوت است، بنابراین مهم است که سبک متمایز خود را پرورش دهید.

    هنر نوشتن یک آهنگ رپ همیشه به استفاده از صدای معتبر و ایده های شما برای جذب شنونده بازمی گردد.

      
    4. بازنویسی و ویرایش

    هنگامی که یک آهنگ رپ می سازید، به راحتی می توانید در آنجا متوقف شوید و با روند خلقت مبهم شوید. این قابل درک است زیرا یادگیری نحوه ساخت آهنگ رپ با صرف زمان و سرمایه گذاری احساسی زیادی همراه است. با این حال، اجازه ندهید که این شما را از درک کامل مسیر خود باز دارد.

    هنگامی که یک پیش نویس محکم از رایتینگ، ساز و جریان داشتید، وقت آن است که وارد فرآیند ویرایش شوید. آیا کلماتی وجود دارد که بخواهید قبل از ضبط آن را تغییر دهید؟ آیا دو سطر آن طور که فکر می کردید قافیه نیستند؟ آیا باید طرح های قافیه جایگزین را بررسی کنید؟

    باور کنید یا نه، بسیاری از موسیقی های محبوب قبل از اینکه برای اولین بار به گوش شنوندگان برسد، مورد بازبینی قرار می گیرند. شجاعت داشته باشید که نگاهی انتقادی به آهنگ خود بیندازید و در صورت نیاز ویرایش کنید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، از یک دوست کمک بگیرید. شما همچنین می توانید از انجمن های آنلاین برای دریافت بازخورد صادقانه در مورد نوشته ها و رپ های خود استفاده کنید.

      
    5. سطح خود را بالا ببرید

    بهترین راه برای تبدیل شدن به یک رپر عالی این است که یک آهنگ بنویسید و سپس آهنگ دیگری بنویسید! روند نوشتن ممکن است خسته کننده تر از حد انتظار باشد، اما مهم است که ایده خود را از ابتدا تا انتشار حرفه ای تا آنجا که ممکن است به پایان برسانید.

    این نه تنها تمرین خوبی است، بلکه انتخاب مسیر خود از ابتدا تا خط پایان به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع‌تر از تلاش برای ایجاد یک آهنگ رپ "عالی" یاد بگیرید. پیوسته بنویسید و اغلب رپ بزنید تا به یکی از قوی ترین نیروهای رپ تبدیل شوید.

       

    چگونه در کمتر از 10 دقیقه یک تکست رپ بنویسیم 2

    0 ستاره توسط 0 نفر

    آهنگ های پیشنهادی

    دیدگاه خود را بگذارید

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
    کد امنیتی
    رفرش
    کد امنیتی
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    به کانال تلگرام سایت بپیونید
    ورود