وبسایت تست در ستاد ساماندهی ثبت شده و تمامی مطالب سایت تابع قوانین کشور می‌باشد.

قدرت نوشتن اهداف قسمت اول

اموزشیارتقا شخصیتی ( از ثروت تا شخصیت و هوش بالا ) 25 اردیبهشت 1403 30 بازدید 0 دیدگاه

تعیین و دستیابی به اهداف یکی از جنبه های اساسی توسعه شخصی و حرفه ای است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشتن اهداف شما ابزاری قدرتمند برای کمک به شما برای رسیدن به آن اهداف و تجربه موفقیت بیشتر در زندگی است. در اینجا، شواهد حاصل از مطالعات متعدد را بررسی خواهیم کرد که از قدرت نوشتن اهداف شما پشتیبانی می کند.

اولین مطالعه ای که به آن نگاه خواهیم کرد توسط دکتر گیل متیوز، استاد روانشناسی در دانشگاه دومینیکن در کالیفرنیا انجام شد. این مطالعه نشان داد افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند 33 درصد در دستیابی به آنها موفق تر از افرادی هستند که این کار را نکرده اند. این در مورد اهداف شخصی و حرفه ای صادق بود و محققان به این نتیجه رسیدند که عمل ساده نوشتن اهداف به روشن شدن آنها، افزایش انگیزه و پاسخگویی شما کمک می کند.

مطالعه دیگری که در Journal of Applied Psychology منتشر شد، نتایج مشابهی یافت. این مطالعه نشان داد که نوشتن اهداف احتمال دستیابی به آن اهداف را تا 42 درصد افزایش می دهد. محققان همچنین دریافتند که نوشتن اهداف مؤثرتر از فکر کردن به آنها یا بیان شفاهی آنها به دیگران است.

مطالعه سوم که در مجله آکادمی مدیریت منتشر شد، به تأثیر نوشتن اهداف بر عملکرد در یک محیط شرکتی پرداخت. این مطالعه نشان داد که کارمندانی که اهداف خود را یادداشت می‌کنند، نسبت به کسانی که اهداف خود را یادداشت نکرده‌اند، بهره‌وری بالاتری دارند و در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که نوشتن اهداف تمرکز و انگیزه را بهبود می بخشد و به کارکنان کمک می کند تا وظایف را اولویت بندی کنند.

در نهایت، مطالعه ای که در مجله تحقیقات شخصیتی منتشر شد، نشان داد افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند، سطح رضایت و رفاه بیشتری از زندگی دارند. این مطالعه نشان داد که عمل نوشتن اهداف به افراد کمک می‌کند تا روی آنچه می‌خواهند به دست آورند تمرکز کنند و در هنگام دستیابی به اهدافشان احساس موفقیت را ایجاد می‌کند.

شواهد حاصل از مطالعات متعدد از قدرت نوشتن اهداف شما پشتیبانی می کند. نوشتن اهدافتان به شفاف سازی آنها، افزایش انگیزه، مسئولیت پذیری شما، بهبود تمرکز و انگیزه و حتی بهبود رضایت و رفاه از زندگی کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید به اهداف خود برسید و موفقیت بیشتری در زندگی تجربه کنید، از همین امروز شروع به نوشتن اهداف خود کنید.

 

اگر این مطلب خوشتون اومد حتما از این مطالب هم خوشتان خواهد امد

چگونه به گذشته خود فکر نکنیم ؟

12 نکته برای اینکه شخص موفقتری باشیم

چگونه میتوانیم خود را ببخشیم ؟

15 ایده جذاب برای درامد بدون فعالیت و گذاشتن زمان

چگونه ذهنی ثروتمند پرورش دهیم

قدرت شگفت انگیز امید و مثبت اندیشی

قدرت نوشتن اهداف قسمت اول

0 ستاره توسط 0 نفر

آهنگ های پیشنهادی

دیدگاه خود را بگذارید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
به کانال تلگرام سایت بپیونید
ورود